Největší módní řetězec světa s vlajkovou lodí ZARA hlásí propady tržeb. Spasí letošní rok výrazné slevy?

Společnost Inditex, která vlastní řetězce s módou Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe a ZARA, hlásí propady tržeb. Španělský multibrandový koncern reportuje od sprna do října 14% propad obratu. I tak je to oživení oproti druhému kvartálu o 31 %.

Sektor módy je koronavirovou pandemií tvrdě zasažen po celé Evropě. Všechny země operují s restrikcemi a zdá se, že konec těmto novým pořádkům je zatím v nedohlednu. Ať už se jedná o omezení otevíracích hodin, počtu zákazníků v obchodě nebo dokonce úplné uzavření kamenných prodejen. Problémy se týkají všech. Snad jen ti, kteří mají elektronický obchod, mohou alespoň částečně mírnit dopady této krize.

Foto: Pexels.com

E-shopy zachraňují byznys

Elektronické obchody skupiny Inditex, která se pyšní prvenstvím co do obratu v žebříčku módních prodejců, zažívají oproti loňskému roku nárůst v prodejích o 76 %. S podobným trendem operuje také konkurenční H&M, nicméně další známý hráč v tomto sektoru módy Primark elektronický obchod nenabízí, a tak problémy s prodeji pouze prohlubuje.

Přečtěte si také: Primark bude v Praze! Kdy bude otevírat oblíbený řetězec s levnou módou?

Dle vyjádření společnosti Inditex došlo v listopadu k uzavření 21 % všech kamenných poboček. Část z nich byla sice znovuotevřena v prosinci, ale v 10 % došlo k otevření pouze o všedních dnech a v 8 % setrvává uzavření.

Módní kolekce podzim / zima ovládlo domácí pohodlí

Směřování kolekcí na období podzim / zima není překvapivé. ZARA, která obyčejně v tomto období nabízí slušivé „fancy“ oblečení, které unosíme na vánoční večírky, silvestrovské párty nebo plesy, tak obměnila svou nabídku a přizpůsobila se aktuální době. Nyní v kolekcích frčí pohodlné domácí teplákovky a oversized mikiny, které jsou v této nejisté době docela příhodné.

Budou velké slevy?

Společnost dle svých slov aktuálně drží o 10 % nižší skladové zásoby, takže nepředpokládá výrazné oživení trhu. Z této situace nicméně mohou teoreticky profitovat běžní zákazníci. Pokud se bude současná krize prohlubovat a společnosti se nebude dařit vyprodat své vyrobené kolekce, dají se předpokládat velké výprodeje za výhodně nízké ceny pro koncového zákazníka. Uvidíme, co přinesou následující měsíce.


Avatar

Redakce

Bavíme, radíme a inspirujeme. Jsme FashionMagazin.cz a na českém internetu fungujeme už od roku 2012!