Zara

Španělská značka ZARA patří k nejoblíbenějším módním řetězcům na světě. Obrovský úspěch inovativního módního řetězce ZARA spadajícího do skupiny Inditex dokládá i fakt, že zakladatel značky patří mezi 5 nejbohatších lidí na světě.

Oficiální Web: ZARA.comZaložení firmy: © 1975, Amancio Ortega & Rosalía Mera Sociální sítě:     Recenze & hodnocení ZARA redakce FashionMagazin.czRecenze & hodnocení ZARA na Omlazeni.cz
[wp-review-total id="30857"]
HODNOCENÍ

Španělská módní značka ZARA byla založena v roce 1975 v Galicijské A Coruně manželským párem Amanciem Ortegou a Rosalií Mera. ZARA v současnosti spadá pod oděvní skupinu Inditex, která vlastní také značky Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, a Uterqü. Nejvýznamnějím brandem je však stále ZARA.

Název ZARA nebyl původní. Původně se značka jmenovala Zorba - podle ikonického filmu Zorba the Greek, nicméně s prvním otevřeným obchodem Zorba vyšlo najevo, že o dva bloky dále stojí stejnojmený bar ... Jednoduchnou úpravou původního názvu pak vzniklo slovo ZARA. První obchod se soustředil na levnou módu podobající se známým "high-endovým" módním značkám. Zakladatel značky slavil s tímto konceptem úspěch a proto rozšiřoval svou působnost po celém Španělsku.

O Amanciu Ortegovi je známé, že zejména v 80. letech se výrazně soustředil na zlepšování procesů při výrobě oblečení, jehož cílem bylo zrychlit, zlevnit a celkově zefektivnit výrobu tak, aby bylo možné doručovat během roku co nejvíce nových módních kolekcí koncovým zákazníkům. Díky rychlým reakcím na aktuální módní trendy velmi rychle rostla velikost firmy. V souvislosti s touto strategií nazval způsob jejich pojetí módy výrazem "instant fashion".

ZARA je v mnohých ohledech jiná než konkurence. Dle The Guardian trvá vývoj a zavedení produktu do prodeje pouhopouhý jeden týden. V módním průmyslu se běžně čeká šest měsíců. Dalším zajímavým úkazem je marketingová politika - ta čerpá z celkového obratu jen okolo 0,3 %, což je zhruba desetina běžných marketingových investic z obratu v porovnání s konkurenty. "Marketing" v pojetí značky ZARA se sostředí spíše na investici do otevírání nových a nových kamenných poboček.

Přečtěte si články na téma ZARA: