Ukládání tuků do problémových partií je následkem mnoho faktorů. Jsou jimi zejména genetické predispozice, hormonální nerovnováha či stres … Velkou roli hraje samozřejmě také vaše životospráva. Se vším se dá ovšem pracovat! Potřebovat na to budete zejména silnou vůli, protože se právě pouštíte na běh na delší trať.

Vhodná strava pro štíhlejší boky

Z vlastní zkušenosti vím, že pouhý pohyb ve fitku vám boky neodbourá. Je nutné si hlídat kalorie, k čemuž vám mimo jiné dopomůže mnoho aplikací.

Nejvhodnější je strava bohatá na nenasycené mastné kyseliny. Proto pokud chcete svému salátu dodat chuť, doplňte jej avokádem či olivovým olejem.

Nesmíte opomenout ani na proteiny. Do salátů se hodí například vajíčko nebo kuřecí maso. Naopak omezte umělé sacharidy, které se hojně vyskytují ve sladkostech. Cukry nejlépe přijímejte z ovoce.

Aby vaše tělo nezažilo menší sacharidový šok, udělejte si jeden den v týdnu takzvaný cheat day. Dbejte ale na to, aby vaše strava byla vyvážená. Může se vám totiž stát, že po týdenní zdravé stravě bude tělo na sacharidy reagovat citlivěji.

Jezte pořádně

Jíst je nutné, rozhodně nehladovte. Tělo má v případě hladovění potřebu si tuk ukládat na horší časy. Tímto způsobem se snaží reagovat na nízký přísun potravin. Proto přijímejte pravidelně vašemu tělu přiměřený počet kalorií. Obvykle se jedná o číslo 1400 – 1600 kcal, záleží na vaší výsledné váze a výšce.

Proč omezit cukr?

Nevzhledné bochánky tuků zavěšené kolem vašich boků mohou být způsobeny hormonální nestabilitou, konkrétně nerovnováhou hormonu inzulín, který reguluje hladinu cukru v krvi.

Příliž mnoho cukru nutí inzulín k aktivitě. Pokud přijímáte pravidelně větší množství cukru, vaše buňky přestanou správně fungovat a nadbytek glukózy způsobí ukládání tuků do boků.

Proto je mimo jiné nejlepší přijímat potraviny bohaté na antioxidanty, jež snižují inzulínovou rezistenci. Jako příklad si uveďme borůvky, zelený čaj, skořici, brokolici či brusinky.

Cvičte a zase dokola cvičte

Mějte na paměti, že boky je nutné vypotit. Mezi nejúčinnější cviky patří mimo půlhodinového cardia také posilování. Jestliže chcete mít ke štíhlým bokům také krásný tvar zadečku, dřepujte. Pro začátek začněte s vlastní váhou a postupně přidávejte.

Foto: Unsplash.com.