Značka Lacoste s novým logem! Vyměnila ikonického krokodýla hned za 10 jiných zvířat.

Značku Lacoste si každý automaticky spojí s ikonickým symbolem krokodýla ve svém logu. Limitovaná edice polotriček z kampaně Lacoste x Save our species “vědomě” porušuje zaběhnuté pořádky a místo typického krokodýla zobrazuje ve svém logu úplně jiná zvířata – vzácný druh delfína – sviňuchu kalifornskou, barmskou želvu korytnačku, lemura severního, nosorožce jávského a další.

Důvod asi tušíte. Jedná se o kriticky ohrožené druhy zvířat, kterých na světě zbývá pouze několik desítek až stovek. Celá tato kampaň, která vznikla ve spolupráci s IUCN (International Union for Conservation of Nature and Natural Resources – Mezinárodní unie pro ochranu přírody a přírodních zdrojů), si klade za cíl vzbudit ve veřejnosti debatu o nutnosti ochrany ohrožených druhů zvířat.

Kampaň byla představena 1. března 2018 na Pařížském Fashion Weeku a během několika málo hodin byla všechna trička beznadějně vyprodána. Symboly ohrožených zvířat se objevily pouze na tolika tričkách, kolik kusů zvířat z jednotlivých druhů je ještě na živu. Dohromady bylo vyrobeno 1775 triček, přičemž například ta s logem sviňuchy kalifornské byla vyrobena pouze ve třiceti exemplářích…

Koupí trička už bohužel IUCN podpořit nestihnete, můžete však přispět na webu saveourspecies.org a podpořit tak záchranu těchto ohrožených druhů.

Foto: Lacoste, SaveOurSpecies.org.