Vánoce se blíží a každý, kdo drží dietu nebo si alespoň hlídá vyváženou a zdravou stravu, se už teď hrozí z představy obrovského množství nezdravého jídla, kterému neodolá. V dnešním článku se dozvíte několik chytrých tipů a rad, jak přežít Vánoce “zdravě” a zbytečně nepřibrat.

Vánoce jsou spojené s vánočním cukrovím, bramborovým salátem se smaženým řízkem, vinnými klobáskami, chlebíčky a dalšími nezdravými pokrmy. Vánoce jsou také spojeny s návštěvami, kde se nezdravé jídlo vyskytuje téměř na každém stole a své příbuzné přece nechcete urazit tím, že byste neochutnali jejich pohoštění. Jak to tedy přežít ve zdraví?

Foto: Depositphotos.com

Vánoční jídelníček

Na Štědrý den si dopřejte klasická tradiční jídla bez výčitek. Jeden den v roce neovlivní zbylých 364 dní a na Vaší váze se to nijak nepromítne. Je možné, že druhý den bude váha ukazovat i kilogram více, nejedná se však o tuk, nejčastěji o vodu v těle, která se po nezdravém přesoleném jídle zadržuje v organismu.

Štědrý den můžete začít cukrovím a večer tradičním bramborovým salátem se smaženým řízkem či kaprem. Nic se ale nemá přehánět, proto se nepřejídejte. Je pravděpodobné, že pokud sníte velké množství nezdravého jídla, bude Vám špatně od žaludku. Snažíte-li se žít zdravě, vaše tělo nejspíš nebude zvyklé na nezdravá, přeslazená či přesolená a smažená jídla.

Foto: Depositphotos.com

Strava během Vánočních svátků

Vánoce netrvají pouze jeden den. Celé období vánočních svátků je spojováno s obžérstvím. Kdo by neodmítl skvělý dezert od babičky? Nebo vánočku od dědečka? Jde tedy zůstat ve zdravém režimu i přes vánoční svátky? Jde, stačí si jídlo lépe plánovat a počítat do kalorického příjmu také nezdravé jídlo.

Pokud máte první svátek vánoční naplánovanou večerní návštěvu, po celý den je dobré snížit kalorický příjem a jíst méně sacharidů a tuků, které dostanete na večerní návštěvě (nejedná se o zdravé tuky a zdravé sacharidy, ale to bohužel nezměníte). Opět platí důležité pravidlo – nepřehánět to! Jeden chlebíček nevadí, ovšem pokud jich dostanete deset, rozdíl to už na Vaší váze může udělat.

Další doporučení je zvýšit kalorický výdej, tedy zařadit sportovní aktivitu, díky které spálíte více kalorií a můžete si dovolit přijmout vyšší kalorický příjem. Existuje také spoustu zdravých receptů, které nahradí nezdravé tradiční recepty a chuť zůstane totožná, na internetu je spousta inspirace.

Rady a tipy v bodech

  • Nezdravé jídlo s mírou
  • Hledejte zdravé varianty nezdravých tradičních pokrmů.
  • Zvyšte svou fyzickou aktivitu.
  • Dbejte na dostatečný pitný režim.

Diskuze

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments