Avokádo je ceněno mnohými výživovými odborníky, ale i širokou veřejností včetně známých osobností. Jako příklad uveďme modelku ze stáje Victoria’s secret Romee Srijd. Romee se nechala slyšet, že kdyby si mohla vybrat jídlo, které by už musela jíst po zbytek života, bylo by to rozhodně avokádo.

Jaké látky avokádo obsahuje?

Draslík – Draslík se vyskytuje v každé buňce našeho těla. Odpovídá za pravidelný srdeční rytmus a nervové impulsy, podporuje pohyb svalů, trávení a posiluje energetickou hladinu.

Doporučená denní dávka se pohybuje kolem 2,8 g až 3,3 g. Avokádo ve 100 g obsahuje 14 % denní dávky což je o 4 % více draslíku než obsahuje banán. Zbytek denní dávky můžete doplnit masem nebo ovocem.

Jeho nedostatek způsobuje únavu, bolest kloubů, problémy s pamětí a spoustu dalších neduhů.

Vitamíny – Avokádo je velmi výživné a obsahuje 20 různých druhů vitamínů a minerálů. Jako příklad můžeme uvést hořčík, mangan, měd, železo, zinek, fosfor, kyselinu listovou, vitamín K, C, E, A, B5, B1 – thiamin, B2 – riboflavin či B3 – nacin.

Jedno avokádo má energetickou hodnotu zhruba 234 kcal. Obsahuje pouze 2 g čistého sacharidu. Jedná se tedy s přehledem o nízkokalorickou pochoutku.

Nenasycené mastné kyseliny – Avokádo je potravina bohatá na zdravé tuky, 77 % jeho obsahu činí právě zdravé tuky. Tento tuk, jak jej nazýváme, je ve skutečnosti kyselina olejová, což je mononenasycená mastná kyselina.

Dostatek kyseliny olejové má protizánětlivé účinky a bylo rovněž prokázáno, že má příznivý vliv na geny spojené s rakovinou.

Vláknina – je nestravitelná část rostlin, která výrazně přispívá ke snížení hmotnosti a cukru v krvi. Ve 100 g avokáda se nachází 7 g vlákniny což je 27 % doporučené denní dávky.

Dobroty z avokáda

Avokádo je nejen skvělou přílohou, může být naopak i bezva dresingem používaným například do salátů nebo do hamburgerů a to namísto majonézy. Nechte se inspirovat a hurá do vaření.

Foto: Unsplash.com.