Chcete-li zdravě zhubnout a vylepšit tak svou postavu, je k tomu potřeba trocha disciplíny. Bez toho to zkrátka nejde. Zkuste dodržovat následujících 6 zásad! Zanedlouho určitě sami poznáte výsledky svého snažení na vlastní kůži.

Cvičení

Podle Světové zdravotnické organizace byste měli denně ujít alespoň 10 000 kroků, abyste byli fit. Kroky můžete měřit pomocí mnoha aplikací na mobilních telefonech a nebo také na chytrých hodinkách, které jsou v poslední době tolik oblíbené. Jakákoli tělesná aktivita, kterou průběžně vykonáváte, přispívá ke zdravému hubnutí a jde vlastně ruku v ruce se zdravým životním stylem.

Nic ale nepřehánějte. Pokud jste v průběhu roku necvičili, začněte se sportováním pozvolna, předejdete tak zbytečným zraněním. Doporučujeme např. procházky v přírodě, jízdu na kole nebo plavání. Budete se určitě cítit skvěle, protože fyzická aktivita stimuluje tvorbu endorfinů, které působí přímo na duševní pohodu.

Vyhněte se tučným potravinám

Výrazně omezte potraviny, které jsou bohaté zejména na nasycené tuky. Patří sem např. ty potraviny, které obsahují kokosový a palmový olej, kakaové máslo a máslo obecně, sádlo, dále různé salámy, párky a tučné sýry.

Omezte alkoholické nápoje

Přílišné pití alkoholu může také vést k vážným onemocněním, která postihují játra, slinivku, žaludek a střeva. Tím nemám na mysli, že sklenka vína denně je škodlivá. Naopak podle některých studií může mít blahodárný účinek.

Dopřejte si dostatečný spánek

Hodně lidí si mylně myslí, že když spí krátce, tak zhubne. Opak je ale pravdou! Když spíte málo hodin a jdete pozdě do postele, získáte méně času na regeneraci a odpočinek organismu. Unavený organismus se jen stěží nastartuje k hubnutí. Optimální doba spánku je 7 – 9 hodin.

Jezte ovoce a zeleninu pětkrát denně

Snažte se jíst ovoce a zeleninu různých barev. Dle doporučení dejte přednost sezónním plodinám, připravujte si ovocné šťávy a smoothies bez přidaného cukru. Zvykněte si jíst zeleninu s každým přijímaným pokrmem.

Šetřete s ochucovadly

Začněte používat koření, které vám pomůže se spalováním tuků, např. kurkuma, pepř, italské bylinky. Snižte spotřebu slunečnicového oleje, majonéz a různých omáček. Místo toho si salát zakápněte olivovým olejem nebo jablečným octem.

Foto: Unsplash.com.