Fitness trenérka prozradila, jak docílit úžasně štíhlého vosího pasu a v čem ženy nejčastěji chybují

Mnoho žen touží po krásně štíhlém vosím pasu, kterým oplývají ty nejkrásnější modelky světa, ale ani hodiny úmorné dřiny a tisíce sklapovaček často nepomáhají. Tajemství ale netkví v zázračných cvicích či speciálních (často předražených) hubnoucích přípravcích.

Skutečná cesta ke štíhlému pasu v principu není složitá, jak prozradila fitness koučka Sophie Allen z australského Sydney.

Strava je základ

Pokud vás trápí přebytek tuku v oblasti pasu, účinným řešením bude změna stravy a nastavení kalorického deficitu. To znamená, že v jídelníčku přijmete méně energie, než kolik spálíte. 

V žádném případně nelze zhubnout tuk lokálně, tedy např. jen z okolí břicha. Pokud chcete zeštíhlit určitou partii, budete muset zhubnout celkově. Lidé si často myslí, že k dosažení štíhlého pasu je nutné se dřít do úmoru se sklapovačkami, ale je to nesmysl.

Zdravá a pestrá strava s vysokým obsahem ovoce a zeleniny – včetně rozpustné vlákniny, vitaminu D a probiotik – je osvědčeným způsobem, jak zdravě zhubnout.

  • Vyhýbejte se rafinovaným sacharidům, cukru a zpracovaným potravinám, kdykoli je to možné. Pomůže vám to snížit množství kalorií a rychleji se zbavit tuku.
  • Naopak tučné ryby, avokádo, mandle a kešu oříšky jsou základní potraviny, které vám v rozumném množství dodají dostatek zdravých tuků, které jsou výborné pro vaše srdce a pro vaše tělo snadno stravitelné.
  • Dávejte si také pozor na množství sodíku, které přijímáte. Sůl způsobuje, že vaše tělo zadržuje vodu a kvůli tomu může váš pas vypadat širší a oteklejší.
Foto: Depositphotos

Pijte dostatek vody

Důležitou věcí, kterou je třeba mít na paměti, při snaze o hubnutí, je pít dostatek vody. Voda pomáhá udržet pocit sytosti a zrychlovat metabolismus.

Voda je také skvělá pro vaši pleť a vlasy.

Hýbejte se

Cvičení je dokonalým pomocníkem při hubnutí.

Můžete vyzkoušet různé druhy cvičení a sportů. Čím více vás sport bude bavit, tím déle u něj vydržíte a tím vyšší je vaše šance na získání štíhlého pasu. 

Účinným cvičením je tzv. HIIT (high intensity interval training), neboli vysoce intenzivní intervalový trénink.

Bylo zjištěno, že vysoce intenzivní intervalový trénink dokáže účinně odbourat břišní tuk. Studie z roku 2018 zjistila, že HIIT významně snižuje celkovou, břišní a viscerální tukovou hmotu (tuk uložený kolem životně důležitých orgánů). 

Na internetu najdete spousty videí, podle kterých si můžete zacvičit z pohodlí domova.

Mountain climbers, Woman Exercising Indoors, HIIT or high intensity interval training at home

Zvyšte příjem bílkovin

S hubnutím tuku obvykle ztrácíte také svalovou hmotu. Abyste tomu zabránili, je důležitý příjem dostatečného množství kvalitních bílkovin.

Bílkoviny také pomáhají zvýšit pocit plnosti díky jejich vysokému sytícímu efektu, což může předejít zbytečnému pocitu hladu.

Na každý kilogram váhy je optimální, aby připadlo 0,5-1 g bílkovin za den.

Mezi potraviny bohaté na bílkoviny patří kuřecí, hovězí a krůtí maso, luštěniny, vejce, ořechy a některé mléčné výrobky, například řecký jogurt.

Nestresujte se

Pokud se snažíte shodit tělesný tuk a zároveň si zeštíhlit pas, je důležité hlídat si hladinu stresu.

Stres způsobuje produkci kortizolu, což je stresový hormon v těle, který má inverzní vztah k inzulínu.

Pokud tedy máte vysokou hladinu kortizolu, může to zhoršit inzulínovou reakci vašeho těla, což může vést k vysoké hladině cukru v krvi. Dlouhodobě vysoká hladina krevního cukru může vést k inzulínové rezistenci a mít za následek vyšší hladinu uloženého tělesného tuku.

Zůstaňte tedy v pohodě, stravujte se rozumně, občas si zacvičte a štíhlý pas na sebe nenechá dlouho čekat!

Zdroj info: Daily Mail.