Je tomu několik týdnů, kdy americký specialista na pánské spodní prádlo Garcon model vytvořil rozsáhlý průzkum na téma celosvětových trendů v pánském spodním prádle pro sezónu 2014/2015. Z průzkumu můžeme vyčíst několik zásadních faktů.

trenky

  1. Pánské spodní prádlo jako módní odvětví dosahuje v posledních měsících velkého růstu. Za rok 2014 byla hodnota tohoto průmyslového odvětví odhadnuta na úctyhodných 6,5 mld. dolarů.
  2. 90% mužů si spodní prádlo kupuje samo, 70% z nich dokonce online prostřednictvím e-shopů.
  3. 50% z tisícovky dotázaných mužů utratí za spodní prádlo ročně až 80 dolarů (přibližně 2000 Kč).
  4. 41% mužů dává přednost slipům, 37% preferuje klasické trenýrky a 22% mužů nejčastěji nosí boxerky.
  5. Průměrný muž nosí jedno spodní prádlo po dobu 3 – 4 let, poté jej vyhazuje.
  6. Nejoblíbenější barvou je momentálně námořnicky modrá, v těsném závěsu za ní pak černá.
  7. Muži jsou zvyklí své spodní prádlo kategorizovat dle účelu na 4 základní kategorie: Spodní prádlo na klasické nošení, sexy spodní prádlo, spodní prádlo na sport a poslední je trochu úsměvné – spodní prádlo pro štěstí.
  8. 35% mužů si kupuje spodní prádlo s viditelným potiskem značky a nosí jej výše než kalhoty tak, aby logo značky bylo vidět.

U dámského spodního prádla je podobné sumarizování o mnoho složitější, ženy mají totiž v tomto ohledu mnohem větší výběr. I přes to se nám však podařilo vypátrat zajímavý průzkum, který odhalil trendy pro dámské spodní prádlo, kterými se budou řídit přední světoví výrobci v roce 2015. Zaměříme se na dámská tanga, dámské kalhotky a dámské podprsenky.

girsl

  1. Průměrná žena je majitelkou přibližně 21 kusů spodního prádla. Přibližně 10% žen vlastní dokonce více než 35 kusů spodního prádla.
  2. I když se tato statistika v posledních letech zlepšuje, stále platí, že více než 80% žen nosí špatnou velikost podprsenky.
  3. 78% žen neví, že nevhodná velikost podprsenky může způsobit vlivem nepříjemného tlaku na záda bolesti a mimo to i ztrátu pevnosti prsou.
  4. Ve Velké Británii se i v roce 2014 prodalo nejvíce podprsenek největších velikostí. Na opačném konci žebříčku je i po roce 2014 Japonsko.
  5. 10% žen přiznalo, že jednou za čas chodí zcela bez spodního prádla, takzvaně naostro.
  6. Nejrychleji rostoucí trh s dámským spodním prádlem byl v roce 2014 ten čínský.
  7. Nejprodávanější značky dámského spodního prádla v roce 2014 byly Calvin Klein, La Senza a DKNY.
  8. Dámský trh se spodním prádlem dosáhl hodnoty 30 mld. dolarů. Podprsenky zaujaly 50% podíl, kalhotky 33%, korzet asi 10% a zbývajících 7% náleží ostatnímu prádlu.

girls

A co vy? Sedí na vás tyto statistiky? Dejte vědět v komentářích.