Puma shání 500 lidí k jedinečnému experimentu

Německá sportovní značka Puma uspořádala zajímavou kampaň. V duchu udržitelnosti značka připravila novou verzi svých ikonických tenisek Puma suede, které jsou vyrobeny striktně v souladu s myšlenkami udržitelné módy. A nyní se značka obrací na dobrovolníky, aby pomohli s testováním ve „skutečném provozu“.

Práce snů s Carou Delevingne

Značka sportovního oblečení Puma hledá v Německu 500 lidí, kteří se připojí k ambasadorům značky Caře Delevingne a Raphaëlu Varaneovi, aby otestovali nové tenisky Suede a stali se součástí experimentu společnosti, který má zjistit, zda dokáže vyrobit biologicky rozložitelnou verzi svých klasických tenisek Suede.

Každý účastník bude požádán, aby nosil Suede od května po dobu šesti měsíců, a poté botu vrátí společnosti Puma. Značka sportovního oblečení pak bude testovat tenisky na biologickou rozložitelnost v průmyslovém kompostárně, kterou provozují nizozemští specialisté na odpad Ortessa.

Nové biorozložitelné tenisky

Tenisky Suede sice vypadají jako jejich předchůdce, který je jedním z nejikoničtějších modelů značky již od 60. let 20. století. Je v nich ale malý rozdíl. Jsou totiž vyrobeny z materiálů, u nichž se klade důraz na udržitelnost a ekologii. Povrchová úprava semiše vynechává klasické chemické procesy a místo toho sází na ekologické postupy, jako je například zeologie. Dále se využívá biologicky rozložitelného TPE (TPE = termoplastické elastomery) či konopná vlákna.

Foto: Puma

Co znamená biorozložitelnost?

Biologicky odbouratelný polymer je syntetická sloučenina, která se může v průběhu času rozkládat prostřednictvím živých organismů a nakonec se rozloží na vodu, oxid uhličitý a zbytky materiálu nazývané jako biomasa.

Registrace běží do poloviny března

V současné době Puma žádá pouze 500 obyvatel Německa, kteří se mohou do 14. března zaregistrovat na webových stránkách značky.

„Chceme, aby účastníci nosili Suede jako součást své každodenní rutiny. Tak můžeme získat reálnou zpětnou vazbu o odolnosti materiálů použitých v teniskách.“

uvedl v prohlášení Stefan Seidel, vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti Puma. 

Po ukončení experimentu společnost Puma uvedla, že se o výsledky podělí se svými kolegy z oboru v rámci snahy pomoci najít lepší řešení problémů v oblasti nakládání s odpady, kterým čelí celé odvětví.


Avatar

Agáta Eismannová

Jsem trochu snílek, trochu módní nadšenec, trochu romantik, trochu cynik. Zajímám se o zdraví a krásu, zejména o zevní péči o naše tělo. Není mi ale lhostejné ani to, co do svého těla dostávám skrze potraviny. Ráda předávám své vědomosti a zkušenosti i z oblasti zdravé výživy.