Stres a negativní myšlení mají na naše tělo neblahý dopad. Když zrovna neprožíváme nejšťastnější období v životě a trápí nás problémy, na našem těle se to okamžitě podepíše. Je samozřejmé, že některé situace nebo události v našem životě mohou být natolik vážné, že nejsme v tu chvíli schopni vnímat to pozitivní kolem nás. Pořekadlo „všechno zlé je k něčemu dobré“ zní sice hezky, ale někdy se jím můžeme jen těžko řídit.

Někteří lidé smýšlejí negativně už jen z principu. “To se nepovede.”; “Nemá cenu se vůbec snažit.” –  toto  jsou jedny z mála klasických hlášek pesimistických lidí, kteří cokoliv už předem zavrhují a nejsou schopni mít téměř z ničeho radost.

Na druhé straně optimisté jsou pravým opakem. Kromě povahových rysů těchto dvou skupin si můžeme už na první pohled všimnout rozdílnosti ve vzhledu a v celkovém vystupování, které také působí na naše okolí. Oproti pesimistovi je optimistický člověk stále svěží, usměvavý a dobrou náladu by mohl rozdávat na potkání. Takový člověk je i mnohem oblíbenější v kolektivu, jelikož vyzařuje pozitivní energii. Taková ale můžete být i vy! Zde je několik typů, jak docílit pozitivního smýšlení.

Zastavte se a relaxujte

Žijeme v uspěchané době, která nás nutí se neustále za něčím honit. Někdy si přejeme, aby den mohl mít více než 24 hodin, během kterých mnohdy nestíháme to, co potřebujeme. I v tomto každodenním shonu je ale důležité si najít čas na trochu odpočinku a relaxace. Zapalte svíčky, dejte si bublinkovou koupel, pusťte si oblíbený film nebo uklidňující hudbu. I takové maličkosti vám pomohou uvolnit tělo a mysl.

Odjeďte na dovolenou

Teď nemáme na mysli pobyt u moře s kamarádkou nebo s přítelem. Odleťte úplně sama někam hodně daleko. Zní to možná jako nesmysl, ale strávit týden sama někde v tropech je ta nejlepší psychoterapie. Utřídíte si myšlenky a nasbíráte novou sílu a energii.

Choďte více mezi lidi

Pokud vás něco trápí, tím, že se zavřete někde v koutě a budete se užírat, si rozhodně nepomůžete. Zajděte raději ven s přáteli nebo na návštěvu za rodinou.

Najděte si oblíbenou činnost

Jakmile vás popadnou chmury, pusťte se do svých zálib a koníčků. Přijdete na jiné myšlenky a budete mít dobrý pocit.

Cvičte jógu

Tady ani není co dodat. Jaké má jóga účinky na psychiku, je všeobecně známo.

Teď už jen zbývá  nasadit úsměv od ucha k uchu a nedělat si starosti!

Foto: Unsplash.com.