Svět ji začne vnímat, když se z Británie ozve pěkně ostrá pětka holek, kapela Spice Girls. Tehdy je Victoria sice zpěvačkou, módní kořeny ale můžeme hledat již v této etapě jejího života.
Posh Spice Victoria
Každá z holek legendární kapely z 90. let je jiná, přesto se Victoria, tehdy ještě pod dívčím jménem Adams, vymyká. Je plachá, ačkoli ještě tehdy se občas usměje. Neuvidíte ji v bláznivých módních kreacích, však má také přezdívku Posh (noblesní). Victoria má distingovanost v krvi, narodí se v roce 1974 do zámožné rodiny. Kariéra zpěvačky ale není to pravé ořechové, ostatně už za dob Spice Girls nemá v písních ani moc vokálů, po rozpadu skupiny je její sólové album propadák. Naštěstí, protože Victoria se najde v módě.
Victoria a David Beckhamovi
Esem v rukávu není jen její styl, ale i spojení s další ikonou módy. Kromě Spice Girls milují Britové fotbal a jejich modlou je tehdy David Beckham. Urostlý sportovec, jehož účesy kopírují kluci po celém světě. Když se dá dohromady s Victorií a sestěhují se do společného domu, říká se mu Beckinghamský palác (v narážce na sídlo královny, Buckinghamský palác). A je to právě David, který drží značku své ženy nad vodou.
Victoria Beckham – zrod značky
Módní kariéra Victorie začíná ve spojitosti s Davidem, kdy společně propagují džíny vlastního brandu dvb Style. Píše se rok 2007, když se Victoria Beckham rozhodne založit vlastní módní značku, první kolekci představí o rok později. Zatímco její veřejný styl od dob Spice Girls projde mnoha proměnami, kolekce jsou poměrně ustálené.
Elegantní, minimalistické, střízlivé barvy, nápadité a umělecké střihy. Rozhodně nečekejte křiklavé barvy, divoké variace, přehnané štrasové aplikace. Právě díky tomu si Victoria Beckham získá srdce nekompromisních módních kritiků. Uznání se jí dostane i od kata světové módy, šéfredaktorky americké mutace Vogue Anny Wintour, která s chutí navštíví každou přehlídku Victorie. Beckhamová se stává uznávanou návrhářkou, přehlídka jejích kolekcí nechybí na žádném důležitém fashion weeku. Přesto tu máme ale v podobě červených čísel.
Victoria Beckham prodělává
Kolekce Victorie Beckhamové rozhodně nepořídíte za hubičku. Košile stojí běžně 5000 korun, boty i 10 000 korun. I když je Victoria Beckham oceňovaná kritiky, její účetnictví hovoří jasně. Například v roce 2014 má sice obrat 44 milionů liber, ovšem po sečtení nákladů je 3,8 milionu korun v mínusu, za další tři roky dokonce strádá o 250 miliónů korun.
I když už je značka na trhu skoro 15 let, výdělečná není. Záliba Victorie se tak dotuje z majetku manželů Beckhamových, který se odhaduje na půl miliardy liber. Převážně jde ale spíš o výdělky Davida, který má finanční zálohu z fotbalové kariéry, těží ze spoluprací se sponzory a je tváří nejrůznějších značek.
V lecčem ale manželé podnikají spolu, například se stali tvářemi parfémů nebo kosmetiky. Což je další část Victoriina podnikání. Nezaměřuje se jen na oblečení, od roku 2019 má i svoji řadu Victoria Beckham Beauty, která už je dostupnější. Samotná návrhářka se nebrání i kolaboraci, hlavně pro sportovní značku Reebok už navrhla několik kolekcí, které sice nejsou také laciné, ale dostupnější než modely brandu Victoria Beckham.
Nová značka VVB
Stejně jako mnoho designérů i Victoria Beckham zakládá další značku, která má být dostupnější a nositelnější než drahý brand. Před pár lety proto vzniká VVB, tedy Victoria, Victoria Beckham. I když na podnikání zatím stačila finanční injekce z rodinného rozpočtu, neváhala Victoria Beckham v době pandemie koronaviru využít situace, poslat zaměstnance na nucenou dovolenou a pobírat 80 % jejich mzdy od státu, což by jen za měsíc činilo skoro 2,5 milionu korun. To se nelíbilo britské veřejnosti, která vzkázala módní modle z Beckinghamského paláce, jestli zrovna ona musí takto „dojit“ státní pokladnu.
Zdroje: victoriabeckham.com, wikipedia.org, independent.co.uk, thesun.co.uk, forbes.com