Ralph Lauren

Ralph Lauren: Povýší námořnickou módu

Typický rukopis pro tuto značku je námořnický styl. Bílá a modrá barva. Pruhy a elegantní límečky. Značka Polo Ralph Lauren nabízí dostupnou ready to wear módu, i kousky exkluzivních linií.

Ralph Lauren – kluk, který vyroste v Bronxu

Jeho příběh představuje typický americký sen. V roce 1939 se narodí jako Ralph Lifshitz. Americké jméno to moc není, Ralphovi rodiče jsou totiž židovští imigranti z Běloruska. Vyrůstá v Bronxu, místě, kde žije sociálně slabá spodina, ačkoli rodina Ralpha patří spíš do střední vrstvy. Právě díky těmto podmínkám ale chlapec pozná, že nic v životě nebude mít zadarmo. Lásku k módě má odjakživa, musí si na ni ale pořádně vydělat. Proto už jako nezletilý pracuje, aby si mohl pořídit pěkné oblečení. Studuje obchod na prestižní škole City College v New Yorku. Klasické ekonomické studium ho ale nenaplňuje, proto školu opouští. V letech 1962 až 1964 slouží v armádě Spojených států amerických, poté je zaměstnán jako prodavač rukavic v továrně Brooks Brothers. Tehdy prvně přičichne k módnímu průmyslu.

Kdo vymyslí polotričko?

I když nemá vzdělání v módním odvětví, nebojí se navrhovat. Inspiraci bere i z armády, konkrétně té na vodě. Námořnický styl je pro něj typický. V roce 1967 otevírá vlastní obchod Polo, tehdy dominuje na trhu s kravatami. Úspěch má veliký, proto se Ralph nebojí doplnit kolekci o další pánské oděvy. I když, jak zmiňujeme, design Laurenových kolekcí evokuje módu na lodi, ve skutečnosti je brand spíš spojen se sportem pólo. Jednak souvislost vidíme už v prvotním názvu značky (Polo), v roce 1971 se na dámských kolekcích objevuje také logo hráče póla. Navíc tu máme ještě polotričko, tedy tričko s límečkem, což je kompromis mezi elegantní košilí a sportovním kouskem oděvu. Někdy se nesprávně za objevitele polotrička označuje právě Ralph Lauren. Pokud pomineme dávné návrhy pravěkých Indů, polotričko jako takové představí návrhář René Lacoste. Ralph Lauren udělá jen revoluci v tom, že tyto kousky z piké navrhuje i pro dámy.

Ralph Lauren a jeho svetry

Dalšími dominantními kousky v Laurenově tvorbě jsou pulovery. Poprvé se objeví v kostýmním provedení ve filmu Velký Gatsby z roku 1974. Právě tyto svetříky jsou často kombinované s polotriky. V 80. letech je styl Ralpha Laurena už okoukaný, lidé kupují u konkurence. Ralph ale nepanikaří, od denních kousků se vrhá na večerní toalety a opět zaboduje. Kolekce Blue Label (tedy modrá linie) zaznamená velký úspěch, proto Ralph experimentuje i s černou a fialovou řadou. Zákazníci na této značce oceňují především nadčasovost. Jednotlivé modely se dají kombinovat, nejsou přehnaně nápadné, takže se nosí několik sezon. A to umožňují i kvalitní materiály. Barevná umírněnost navíc skýtá bezpočet kombinací jednotlivých kousků oděvů. Jak sám Lauren říká, módní trendy ho nezajímají, důležitý je pro něj styl. Vyplatí se, jeho osobitý rukopis mu otevře dveře například do světa honosného sportu. V roce 2005 se značka Polo Ralph Lauren stane partnerem US Open, o rok později se objeví i na prestižním Wimbledonu, kde kousky nosí rozhodčí i sběrače míčků.

Ralph Lauren - kosmetika, nadace i nábytek

Designér se nebojí ani odvětví, které se věnuje naší kráse. Oblíbené jsou jeho parfémy, které se nesou v duchu módní značky. Vůně nejsou nijak těžké, svěžest a lehkost umožňují nosit parfém v jakoukoli denní i roční dobu. Do portfolia úspěšné firmy patří i Polo Ralph Foundation. Nadace, která pomáhá v léčbě rakoviny. Ralph ji založí po nemilé zkušenosti, když mu v roce 1987 diagnostikují mozkový nádor. Něco do Ralpha Laurena můžete mít i ve svém bytě. Nejen sedačky a jiné interiérové kousky, na míru vám společnost zhotoví například rám do dveří. V roce 2015 se návrhář rozhodne, že vedení celé společnosti přenechá někomu jinému, sám ale zůstává kreativním ředitelem předsedou představenstva. Momentálně je v pozici generálního ředitele Patrice Louvet.
 
Zdroje: ralphlauren.com, nymag.com, fashionmagazine.com, wikipedia.org