MOSCHINO

Historie italské značky MOSCHINO

Franco Moschino, který značku založil, byl přezdívaný „italský J. P. Gaultier“. Do své značky promítl humor i ironii, prostřednictvím červené barvy, která se objevuje v každé kolekci, dává najevo také radost ze života. Móda značky MOSCHINO je kreativní hra a kdo ji chce hrát, potřebuje trochu odvahy.

Franco Moschino se narodil v roce 1950 v Abbiategrassu a v 17 letech nastoupil na milánskou Akademii výtvarných umění. Původně se viděl spíše v malířství, nejdříve navrhoval letáky, katalogy a plakáty. Jako ilustrátor na volné noze se v roce 1971 setkal s Versacem, a to se mu stalo osudným. O 5 let později se stal návrhářem značky Cadette a následně přišel velký průlom: Značka MOSCHINO.

První oficiální kolekce Moschino v roce 1983

V roce 1983 vznikla první kolekce Moschino pro ženy, o rok později kolekce pro muže, v roce 1986 to byla řada Moschino Jeans a v roce 1987 první dámská vůně.

„Kopíruji a znesvěcuji ostatní designéry,“ prohlásil o sobě designér a přesně tohle na něj dokonale sedí. Hned ve své první kolekci natiskl na oblečení imitaci slavného saka Chanel. Kombinoval nehodící se barvy a materiály, vždy se snažil být extravagantní a nápaditý. Místo kritiky se mu však dostávalo chvály.

První ekologická kampaň svého druhu

V roce 1989 přišla tolik úspěšná řada Cheap and Chic, která dobyla trh. V Itálii byla otevřena první prodejna a zahájena ekologická kampaň, na svou dobu opravdu revoluční. MOSCHNINO předběhlo dobu, když se snažilo razit zodpovědný přístup k přírodě i zvířatům.

Butiky se postupně rozšiřovaly, po Miláně přišla řada na Řím, Osaku, Taipei, Hong Kong, Londýn, Capri a další. Franco Moschino se některých z nich bohužel už nedožil. Zemřel předčasně v roce 1994, tedy rok poté, co jeho značka oslavila desetileté výročí.

Mladá a divoká LOVE MOSCHINO

Roku 2008 přišel další průlom, hravá a divoká mladší sestra hlavní značky. Pod LOVE MOSCHINO se prodávají i dětské produkty. Všechny jsou kreativní a ironické, jak jsme od značky MOSCHINO zvyklí, mísí se však s hodnotami lásky. Mezi charakteristické rysy patří popart potisky, motivy srdce, zlaté řetězy, maxi nápisy a světlé barvy. Ceny LOVE MOSCHINO jsou příznivější, a tak se značka stala ještě dostupnější.

Móda je jedna velká hra

Od roku 1999 je MOSCHINO součástí Aeffe Group. Kreativní ředitelkou se po smrti Franca Moschina stala Rossella Jardini, která nepostrádá smysl pro extravaganci. Modelky značky MOSCHINO vynesly třeba modely na styl Minnie Mouse s puntíky a mašlemi. Smyslné byly saténové a hedvábné šaty z kolekce pro jaro 2007. Značka tvořila kostýmy pro Madonnu a Kylie Minogue. Kreativní styl a nepřehlédnutelné barevné kombinace ovšem najdete i na kouscích určené pro každodenní nošení. Trička, šály, parfémy, doplňky i šperky od značky MOSCHINO jsou vždy originální a zaručeně hravé.

Zdroje:

http://fashiongear.fibre2fashion.com/brand-story/moschino/history.asp
https://www.simply-woman.com/love-moschino-the-story-of-the-brand/
https://www.cameramoda.it/en/associazione/news/920/