Marc Jacobs

Marc Jacobs – provokatér, který pomohl být značce Louis Vuitton opět „fashion“

Nemusí s tím souhlasit každý, ale pro mnohé je Marc Jacobs právě tím mužem, který pomohl značce Louis Vuitton opět na módní vrchol. Ano, i v ní pracoval, i když dnes již pracuje opět pouze na vlastní značce, či přesněji na vlastních značkách.

Marc Jacobs je talentovaný americký módní návrhář, který ve svých 30 letech, v roce 1993, založil úspěšnou značku pod vlastním jménem a nezapomenutelné stopy zanechal i u dalších značek, kde působil. A není to jen již zmíněný Louis Vuitton.

Úspěšný již od studií

Návrhář Marc Jacobs se narodil v roce 1963. Patří tak dnes již mezi starší generaci návrhářů, což však na stopě, kterou po sobě nechává, není rozhodně poznat. Právě naopak. Dost nuzné dětství, kdy mu v sedmi letech umřel otec a máma s duševní poruchou se o něj nebyla schopna postarat, pravděpodobně vedly k jeho ještě větší houževnatosti.

Za svého studia na Parson School of Design získal hned několik ocenění za kreativitu. Takže není divu, že již na škole vznikla jeho první kolekce pro Ruben Thomas pod značkou Sketchbook. Na kluka možná trochu nevídané, ale šlo o kolekci ručně pletených svetrů. Už tehdy tento hoch z New Yorku se svými smajlíkovými svetry jako by předpovídal nový módní trend.

Jacobse charakterizuje raketová kariéra

Po škole se dal Jacobs dohromady s dnes známým americkým byznysmenem Robertem Duffym. Společně pak v polovině 80. let založili značku Jacobs Duffy design. V roce 1986 se již Marc Jacobs prezentuje fashion kolekcí pod vlastním jménem a hned za ni získává cenu od CFDA, tedy od rady amerických fashion návrhářů. Stal se tak zcela nejmladším držitelem prestižní ceny Nový módní talent.

I dílky tomuto úspěchu je o něj velký zájem a ve svých pouhých 25 letech se stává hlavním fashion designérem významné značky Perry Ellis. Hned získává další cenu od CFDA, ale též je za svoji Grunge Collection v roce 1993 z firmy propuštěn. Značka tuto kolekci pokládala za zcela nekompatibilní se svojí filosofií, a tak skončil prakticky na hodinu. Návrháře se to rozhodně bytostně dotklo. Nejenže ještě ten samý rok založil vlastní značku a společnost Marc Jacobs International Company, ale zmíněnou kolekci pak v roce 2018 uvedl i jako reedici. Celkem 26 outfitů vycházelo z kolekce připravené dříve pro Perry Ellis a je oslavou módních devadesátek. Kolekce nabídla oblečení, obuv, šperky i další módní doplňky jako unikátní fashion mix.

Jacobs v Louis Vuitton

Hvězda Marca Jacobse dosáhla pomyslného vrcholu, když se stal v roce 1997 kreativním ředitelem značky Louis Vuitton. Slavná, tradiční a luxusní značka cítila, že potřebuje novou vzpruhu. A tou Marc Jacobs skutečně byl. Jacobs pro značku vytvořil první ready-to-wear kolekci. Z konzervativní a stárnoucí značky se rázem stala kultovní fashion značka pro mladé.

U LV vydržel Jacobs celkem šestnáct let. Už tehdy, během svého působení zde, však uvedl svoji další značku – Marc by Marc Jacobs. Návrhář vycítil cílovou skupinu mezi mladšími a přesně na tuto kategorii se zaměřil. A značka se i rychle prosadila. Jacobs byl hvězdou hned na několika liniích. Prosadil též značku pro nejmenší – Little Marc, kde nechybí ani kojenecká móda. Speciální značkou je kolekce zaměřená na jednoduché linie triček a kalhot s názvem Stinky Rat.

Marc Jacobs ví, jak být vidět

Nejenže jsou nepřehlédnutelné jeho fashion kolekce, výrazný je i svým velice elegantním a uhlazeným vzhledem, stejně tak jako jej nepřehlédnete kvůli společnosti, která jej obklopuje. Winona Rider, Dakota Flamming, Victoria Beckham, Kristen Dunst – to je skutečně jen pár hvězd, které se s návrhářem úzce přátelí a nosí jeho oblečení.

Jacobsovo impérium už rozhodně nejsou jen šaty

Marc Jacobs uchopil módu ze všech stran. Navrhl kolekci kabelek, nechybí boty a další módní doplňky. Za sebou má i pánskou kolekci. Úspěšně se prodávají parfémy Marc Jacobs, které vynikají svými flakóny a jsou nepřehlédnutelné i po vizuální stránce.