Zaujmout mileniály je čím dál těžší. Není to úplně ztracená generace, jak si část jejich rodičů, učitelů nebo starších kolegů myslí. Jde o sebevědomé osoby, které si dokážou jít za svým. Informace pro ně velmi rychle stárnou, a navíc mají pocit, že všechno a všechny znají, všechno ví a všude byli. A kde nebyli, tam brzo pojedou, protože to mají ve svém bucket listu hned u kariéry digitálního nomáda.

Mileniály nazýváme generaci lidí, kteří se narodili před přelomem tisíciletí. Toto období se většinou datuje zhruba od roku 1983 do poloviny 90. let, někdy se uvádí až do roku 2000. Jinak jsou nazýváni také jako generace Y. Když mileniálové vyrůstali, technologie ještě nebyly tak rozvinuté, na rozdíl od následující generace Z, tak netrávili svůj čas online od útlého dětství. Dá se říci, že mileniálové rostli zároveň s technologiemi. Moderní technologie jsou jim tak velmi blízké, naplno využívají sociální sítě a život si chtějí především užít.

Co se týče módy, jedná se o skupinu, na kterou módní značky cílí nejčastěji. Pro mileniály je velmi důležité, co mají na sobě, co jejich outfit vyjadřuje, jak se v něm cítí a co jeho prostřednictvím vysílají do světa.

Mileniálové jsou sociálně odpovědní

Mileniálové daleko více než jiné generace řeší sociální odpovědnost. Zajímá je jak, kde a z čeho byl produkt vyroben.

Dávají přednost ekologickým řešením a mnoho z nich si například raději vybere dostupný designérský kousek než velké množství laciného zboží z řetězců. Do popředí jdou také secondhandy a recyklace či upcyklace starších kousků,“ říká Petr Gürth ze Snapbacks.cz.

Být sám sebou

Mileniálové zbožňují originální kousky, které vyjadřují jejich osobnost a pomohou jim odlišit se od ostatních. Právě z toho důvodu je u nich oblíbené oblečení, jehož vzhled mohou sami nějakým způsobem ovlivnit.

„Odívání je pro mileniály důležitou součástí života. Snaží se, aby je to, co si oblékají, charakterizovalo a vyjadřovalo jejich postoje. Mnoho z nich dává přednost udržitelné módě, oblečení s příběhem. Trendy sledují na sociálních sítích a o módě mají přehled,“ říká Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/ a producent. Poslední dobou je velmi moderní prolínání elegantního a ležérního stylu. Mileniálové totiž preferují pohodlí.

sestavte-si-elegantni-outfit-i-s-omezenym-rozpoctem-11
milenialove-a-moda-outfitem-vyjadruji-nazor-02

Stačí jedno kliknutí

Typického mileniála poznáte podle toho, že většinu svých nákupů zvládá přes internet. I když pro dámy je někdy fajn zajít do obchoďáku a udělat si dámskou jízdu s nakupováním, nejpohodlnější a nejrychlejší je stejně objednávat věci z pohodlí domova či odkudkoliv jinde. Oblíbené jsou i zahraniční eshopy, které většinou zajistí, že daný kousek v Česku na sobě nikdo mít nebude. Navíc oblečení, doplňky a kosmetiku si už nemusí ani zkoušet v obchodech. Nejen mileniálům přichází vhod nová služba v e-shopech, kterou je virtuální zrcadlo. S touto službou přichází startup Virtooal.com. Stačí mít jen fotografii a hned víte, jestli brýle, šperky či jiné doplňky jsou ty pravé.

„Koncovému zákazníkovi zajišťuje Virtooal.com více zábavy při internetovém nakupování a šetří mu čas, který by strávil v kamenném obchodě zdlouhavým vybíráním a zkoušením“ vysvětluje Vít Endler, spolumajitel a investor Virtooal.com.

Barva mileniálů? Millenial pink

Růžová už dávno není jen dívčí barvou. Mileniálové si ji vzali za svou. Říká se, že je jí odstín růžové s názvem „rose quartz“, která byla jednou z barev Pantone roku 2016 a od té doby se stále drží mezi těmi nejmódnějšími. Často se uvádí jednoduše jako „milenial pink“. Nosí ji muži i ženy. Objevuje se v outfitech na oblečení, doplňcích či elektronice. Je vlastně symbolem toho, že se rozdíly mezi pohlavími stírají. Značí zároveň drzost, upřímnost a kapku nostalgie.

 Foto: Unsplash.com, Virtooal.com. 

Odesílám
Hodnocení
0 (0 hodnocení)