Dnešní doba nám říká, jak máme vypadat a jaký je ideál krásy. Všude okolo sebe slyšíte, jaký krém, makeup nebo gel si máte dát na tvář, abyste vypadala krásně, ale proč se neříká, jak pleť vyživit zevnitř? My vám to rádi prozradíme a garantujeme úspěch!

Avokádo

Avokádo je plné antioxidantů, proto jej doporučujeme jíst alespoň jednou týdně. Bojuje proti zarudnutí nebo podráždění kůže, jelikož je bohaté na omega-9 mastné kyseliny, které jsou protizánětlivé. To znamená, že vaše pleť nebude podrážděná a vy se budete moci hravě zbavit makeupu nebo korektoru, který vaši pleť zatěžuje. Navíc kyseliny pomáhají udržet pokožku hydratovanou, díky velkému obsahu vody. A to je přesně to, co každá pleť potřebuje.

Losos

Stejně jako v avokádu jsou v této rybě obsaženy mastné kyseliny. Na rozdíl od avokáda, které v sobě má omega-9 mastné kyseliny, má losos omega-3 mastné kyseliny, což jsou další kyseliny, které působí protizánětlivě. Takže pokud bojujete s akné nebo ekzémy, losos by měl být na vašem talíři alespoň 5x týdně! Například Victoria Beckham jí lososa každý den, jen aby měla zářivou pleť. Plus na tomto pokrmu je, že navíc bojuje proti vráskám.

Borůvky

Borůvky jsou vynikající volbou pro ty, kteří mají mastnou pleť se sklony k akné. Jsou bohaté na vitamín A, který pomáhá k menšímu vzniku mazu a skvrn. Pokud máte pleť znečištěnou prachem nebo kouřem, borůvky jsou takovou „antioxidační bombou“ jelikož proti takovému znečištění bojují maximálně.

Lněné semínko

Skvělá zpráva pro vegetariány a vegany! Omega-3 mastné kyseliny do sebe můžete dostat i prostřednictvím lněného semínka, jelikož lněné semínko je kyselinami nabité stejně jako losos. Nejenže vás zbaví zarudnutí a podráždění, ale také udrží vaši pokožku dostatečně hydratovanou. Dokonce můžete použít i lněný olej, který si namažete na suché místo. Také funguje jako jemný odličovač očí! Podobný mají i chia semínka.

Ovesné vločky

Máme na mysli opravdové vločky, které jsou neochucené, jsou bez přidaných cukrů a podobně. Jelikož cukr pleti nedává zrovna moc živin, měla byste si ovesnou kaši osladit například pravým medem. Vločky jsou skvělým zdrojem rozpustné vlákniny, která udržuje vaše srdce zdravé. Takže vám poděkuje nejen vaše pleť.

Brokolice

Brokolice je fantastickým zdrojem chlorofylu, vitamínu C a vlákniny. Chlorofyl je perfektní na detoxikaci těla, a nejlepší protizánětlivý prostředek, který můžete jíst. Brokolice je také skvělá v tom, že váš žaludek udrží plný po hodně dlouhou dobu, tudíž nebudete mít tak rychle hlad.

Dýně

Dýně je snad nejbohatší na vitamín A, jelikož ho v sobě má 7x víc, než je denní doporučené množství! Jako předchozí potraviny je také extrémně výživná a vaši pleť dokáže dostatečně zásobovat vodou. Má nízký obsah cukru, což při dietě jistě uvítáte, navíc má vysoký obsah vlákniny. Tuto potravinu do svého jídelníčku rozhodně zařaďte.

Foto: Unsplash.com.