Ke cvičení se uchylujeme ve snaze dodržovat zdravý životní styl a dosáhnout pěkné postavy. Pro některé z nás je cvičení nutná povinnost, pro jiné naopak nejlepší způsob, jak se odreagovat a vybít ze sebe energii. Ať už ale cvičíte z kteréhokoli důvodu, vždy byste měly myslet na to, jak ochránit své vlasy. 

Schovat prsa do kvalitní sportovní podprsenky? Obléknout si dokonale padnoucí legíny s vysokým pasem, které se ani během pohybu nehnou z místa? Tohle je pro nás ženy před cvičením samozřejmost. Co ale naše vlasy? Jak je chránit během cvičení?

Vlasy si během cvičení můžete i poškodit

Když zrovna běžíte na páse a sotva funíte, když zvedáte závaží ve snaze vyrýsovat si svaly nebo když se za doprovodu rytmické hudby vlníte v krocích aerobiku, to poslední, na co myslíte, jsou vaše vlasy. A už vůbec vás v ten okamžik nenapadne, že jim vlastně celou tu dobu škodíte. Jakto?

Je to jednoduché a vlastně to dává docela smysl. Během toho, co cvičíte a dáváte si pořádně do těla, se také hodně potíte. Kombinace potu, soli a bílkovin, ve které se celou tu dobu smáčí vaše hříva, způsobuje její poškození. Možná si toho nevšimnete hned, ale jednoho dne vám vaše vlasy dají jasně najevo, že tohle rozhodně není v pořádku.

Pot vysušuje pokožku, sůl ohrožuje vlasy

Již zmíněná kombinace potu, soli a bílkovin, které během cvičení vylučujete, není ani v nejmenším prospěšná pro vaše vlasy. Ty se díky této směsi stávají křehkými, ztrácí svoji přirozenou barvu, jsou na pohled unavené a bez života. Pot také mimo jiné vysušuje pokožku hlavy, což může způsobit tvorbu nechtěných lupů nemluvě o tom, že zabraňuje růstu nových vlasů.

Jak se starat o vlasy před cvičením, během něho i po něm?

Vlasy jsou korunou ženské krásy a vy si to jistě moc dobře uvědomujete. Proto určitě nechcete, aby vaše hříva působila zanedbaně, aby byla křehká, bez lesku a živosti. Proto vám poradíme, jak se o vlasy starat před tím, než půjdete cvičit, během cvičení a také poté, co docvičíte.

Před cvičením

Používejte kondicionér na vlasy, který vytvoří ochrannou bariéru mezi potem a vašimi vlasy.

Během cvičení

Místo culíku, na který jste možná zvyklé, natáhněte na hlavu čelenku, použijte sponky nebo skřipce. Zkrátka cokoli, co vaše vlasy nebude zbytečně stahovat a tím pádem ničit.

Po cvičení

Po cvičení si vždy umyjte hlavu. I když se vám nebude chtít, protože mytí hlavy je přece taková otrava, vzpomeňte si na škodlivý pot a utíkejte do sprchy.

Foto: Pexels.com.

Načítání...

Diskuze