Máte světlou pokožku a nikdy nemůžete dosáhnout krásného opálení i přesto, že jste na sluníčku denně? Věděla jste, že ho můžete dosáhnout i určitými potravinami, které obsahují všechny potřebné vitamíny? Vyzkoušejte pár z našich tipů a možná to ještě toto léto stihnete!

Karotenoidy obsažené v zelenině a ovoci

Přírodního opálení můžete dosáhnout i bez sluníčka nebo solárního studia. Karotenoidy, které jsou obsaženy v některé zelenině a ovoci, vám dokáží vykouzlit opálení, které vydrží až několik týdnů. Pokud budete tyto potraviny užívat dlouhodobě, můžete se krásnému opálení těšit i několik týdnů dobu. Přidejte do svého jídelníčku také více bylinek, jako je petržel, fenykl a podobně. Vaše pokožka bude zářit na míle daleko.

Jaké potraviny je obsahují?

Nejvíce karotenoidů obsahuje zelenina, u které to poznáte na první pohled. Má oranžovou barvu a chutná sladce. Je to nejenom mrkev, ve které jich je obsaženo nejvíce, ale také sladké brambory neboli batáty. Nejen oranžová zelenina je bohatým zdrojem tohoto vitamínu, je to také salát, jahody, špenát nebo meloun. Dále jej můžete do sebe dostat pomocí meruněk, manga nebo pomeranče. Obsahují navíc vitamín A, který se stará o to, aby vaše pokožka byla vyživená a nespálila se na sluníčku.

Hydratace na prvním místě

Pokud už jste svého vytouženého opálení dosáhla, myslete na to, že nejlépe ho udržíte dostatečnou hydratací. Po každém opalování se namažte mlékem po opalování s panthenolem, kokosovým nebo olivovým olejem. Je důležité se o svou pokožku starat i zvenčí, jelikož se vám bude kůže méně loupat a tím si také udržíte déle své opálení.

Hořká čokoláda

Držíte dietu, kde si nesmíte dát ani kostičku čokolády? Je to škoda, jelikož hořká čokoláda obsahuje flavonoidy, které přispívají ke správnému oběhu krve a udržují pokožku hydratovanou a zdravou. Takže až si budete dopřávat čokoládu, máte alespoň dobrou výmluvu pro ostatní i pro sebe.

Arganový olej

Arganový olej je poslední dobou na svém vrcholu popularity, alespoň co se kosmetiky týče. Můžeme jej vidět v různých maskách, řasenkách, krémech a podobně. Trendy je ale také v gastronomii, jelikož je bohatý na spoustu vitamínů. Nedílnou součástí arganového oleje jsou i karotenoidy a vitamín E.  Vyzkoušejte jej například ve studené kuchyni do salátů, nebo jej přidejte na malinovou zmrzlinu. Díky jeho lehké oříškové chuti chutná opravdu skvěle.

Pokud potraviny nezaberou

Jak je známo, na každého působí vše tak trochu jinak a není pravidlem, že co funguje jednomu, bude fungovat druhému. Proto vám přinášíme ještě jeden tip ve formě přírodního samoopalovacího krému.

Budete potřebovat jen kvalitní tělové mléko a 100 % kakaový prášek. Tyto dvě ingredience smíchejte. Kakaa přidejte podle vašeho uvážení. Počítejte s tím, že v nádobě bude mít intenzivnější barvu než na těle. Po cca měsíci používání uvidíte výsledek “na vlastní kůži”, která dostane kýžený tmavší odstín. Opálení po této kůře bude ubývat s každou přibývající koupelí či sprchou.

Foto: Unsplash.com.