Calvin Klein v krizi? Díky neúspěšným “ready-to-wear” kolekcím bude propouštět i uzavírat pobočky

Americká značka Calvin Klein, která na trhu působí již řadu let, se momentálně potýká s ekonomickými problémy. Po odchodu kreativního ředitele Rafa Simonse se daly věci značně do pohybu. Bohužel ne v tom pozitivním slova smyslu.

Ještě donedávna byla celá koncepce značky Calvin Klein postavena na luxusní ready-to-wear módě, tedy na kolekcích luxusního oblečení s názvem 205W39NYC. To se však změnilo po nečekaném odchodu kreativního ředitele Rafa Simonse.

Raf Simons, který v minulosti pracoval například pro Dior, se rozhodl odejít v prosinci loňského roku. V návaznosti na to bylo oznámeno, že Calvin Klein se chystá pozměnit koncept svých luxusních kolekcí, které tak kromě jiného měly nést nový název a nový design. Nakonec však padlo rozhodnutí jejich výrobu zcela ukončit a nepokračovat v ní. Místo toho se značka chce soustředit zejména na džíny a spodní prádlo, čímž se vrací ke své klasice.

Kolekce 205W39NYC znamenaly nemalé investice, které se nakonec nevyplatily, jak píše mimo jiné Vogue, jelikož nepřinesly očekávaný efekt. S tím se pojí nemalé ekonomické problémy. Dle informací The Independent bude propuštěno na 100 zaměstnanců  a bude uzavřena pobočka v Miláně.

Jak se bude současná situace dále vyvíjet, to ukáže jen čas. Je ale nad slunce jasné, že rozhodnutí ukončit výrobu luxusních kolekcí může mít další fatální důsledky. Už jen to, že se značka tentokrát neprezentovala na fashion weeku v New Yorku, není zrovna chytrý marketingový tah.

Zdroj: Vogue.co.uk, Independet.co.uk.

Foto: Calvin Klein.