Běháním ke kráse

Blíží se Vánoce! To znamená – kila cukroví, čokolády, sladkého pečiva, bramborového salátu. Jen při té představě se nám sbíhají sliny. Tyto dobroty s sebou přinesou ale taky kila, které žádná žena nechce. Naštěstí existuje jednoduchý způsob, jak těmto kilům předejít, zpevnit tělo a navíc získat psychickou pohodu – běh.

Póhyb, póóóhyb…

Pro správné zdraví je třeba také pohyb. O to více je pohyb důležitější, pokud máte sedavou práci. Celý den v kanceláři s velkým množstvím kávy, vám nezaručí ani krásnou postavu, ani psychickou pohodu. Pokud vám nevyhovuje, že musíte být na lekci jógy, nebo pilates na určenou hodinu, vsaďte na běh. Je na vás, jaký si uděláte režim, jak často budete chodit běhat, i v kolik běhat začnete. Běhání je svoboda. Oblékněte si stylové sportovní oblečení, nasaďte sluchátka s hudbou a… utíkejte jako Forrest Gump.

Tipy jak správně běhat

Vzpomínáte na díl seriálu Přátelé, kdy Phoebe učila Rachel bláznivě běhat? Běhání, kdy pomalu spíše létáte, než běžíte? I tento zábavný způsob můžete vyzkoušet. Pokud to není nic pro vás, máme pro vás připravené tipy, jak správně a účinně běhat.

  • Najděte dokonalé tempo. Neběhejte moc rychle – spalujete sice více tuků, ale vaše svaly o to více čerpají z uložených cukrů. Vyhněte se také pomalému tempu, spálíte málo energie. Najděte zlatý střed.
  • Jak dlouho běhat? Pamatujte, že běhání by měl být odpočinek, ne velká námaha. Běhejte v rozpětí 30 – 45 minut. Ideální, ne?
  • Nezapomeňte na strečink! Kor, jestli s běháním teprve začínáte. Zkrácené svaly je třeba pořádně protáhnout, aby se mohly zpevnit. Proto začněte strečinkem a poté se můžete rozběhnout do světa!
  • Nádech, výdech… správné dýchání je důležité nejen u běhání, ale u sportu obecně.

Psychická pohoda

Běhání je důležité i z pohledu psychické stránky. Pročistíte si hlavu a zbavíte se přebytečných negativních myšlenek, kvůli kterým si děláte vrásky. Při správném běhání se domů navíc vrátíte dobité pozitivní energie a dobré nálady! Doplníte také vaše plíce tolik potřebného čerstvého vzduchu. Jste tak skvěle připravená na další pracovní den v kanceláři, kde běhat můžete maximálně ke kopírce a zpátky.

Foto: Pinterest.com