Třetina obchodů zavřená, roční zisk je na 10 %. Řetězec H&M čelí problémům

H&M eshop

Švédký oděvní gigant H&M, druhý největší prodejce módy na světě (hned po skupině Inditex, do níž patří ZARA, Bershka nebo Pull & Bear), nezažívá zrovna šťastné období. Páteční zveřejnění hospodářského výsledu firmy za rok 2020 potvrdilo výrazný útlum. Čistý zisk před zdaněním činil pouze 245 milionů dolarů.

Aktuální koronakrize tvrdě dopadá na mnoho průmyslových odvětví, včetně módy. Velké módní domy hlásí propady v prodejích a podobně na tom je i H&M.

Dle reportu došlo v posledním kvartálu k menšímu propadu, než který byl předpokládám a to z důvodu efektivních optimalizacích na straně nákladů, které značka prováděla. CEO značky Helena Helmersson se nicméně vyjádřila, že nové kolekce byly přijaty vřele a nadále věří v ochotu lidí nakupovat módu. Alespoň tedy online, což je v případě značky H&M nyní jediný stabilní kanál přinášející obrat.

Prodeje v prvních dvou měsících letošního fiskálního roku, který pro značku H&M začíná prosincem, byly meziročně o 23 % nižší. Důvodem je mimo jiné i nucené uzavření 5000 kamenných poboček vlivem koronavirových opatřeních, která jsou aplikována napříč celým světem.

Uvidíme, jak se bude vyvíjet situace s lockdowny a omezením prodejů v offline světě. Současná situace je tíživá nejen pro H&M, ale i pro české značky, jako je například Blažek nebo Pietro Filipi.


Avatar

Agáta Eismannová

Jsem trochu snílek, trochu módní nadšenec, trochu romantik, trochu cynik. Zajímám se o zdraví a krásu, zejména o zevní péči o naše tělo. Není mi ale lhostejné ani to, co do svého těla dostávám skrze potraviny. Ráda předávám své vědomosti a zkušenosti i z oblasti zdravé výživy.