1. Len setý

Len setý - 10 zázračních potravin, které zlepší Vaši pleť

Semínka lnu setého jsou bohatým zdrojem omega 3 mastných kyselin (znáte z každé reklamy propagující zdraví prospěšné potraviny), které hrají velmi důležitou roli v projevu stárnutí vaší pokožky. Semínka lnu mají také prokázaný vliv na redukci černých teček. Při denní konzumaci pak pomáhají ke svěžímu vzhledu. Lněná semínka přidávejte třeba do ovesné kaše nebo do muffinů a dalších receptů.

2. Modré a fialové ovoce –  maliny, borůvky, švestky a ostružiny

2. Modré a fialové ovoce -  maliny, borůvky, švestky a ostružiny

Maliny, borůvky, švestky a ostružiny. To jsou podle vědců takřka zázračné dary přírody, které obsahují obrovské množstsví antioxidantů, které potlačují výskyt volných radikálů. Volné radikály pocházejí například z chemicky ošetřených potravin a nejen pro vaše pokožku, ale i pro celé vaše tělo je výhodné se těmto potravinám vyhýbat. Maliny, borůvky, švestky a ostružiny také napomáhají k svěžímu vzhledu vaší pokožky.

3. Slunečnicová semínka

3. Slunečnicová semínka

A máme tady dalšího zástupce semínek. Tentokrát se jedná o semínka slunečnice, která obsahují spoustu vitamínu E, jež napomáhá vaší pleti odolávat dennímu náporu slunečního záření. Slunečnicová semína můžete velmi snadno zařadit do vašeho jídelníčku – přidávejte je do salátů, do pečiva nebo k cereáliím.

4. Čokoláda

Ano, přesně tak. Nyní můžete mít skvělou výmluvu, proč se denně cpát svou oblíbenou čokoládou – je totiž plná již výše zmínených antioxidantů, které prospívají nejen vaší pleti, ale i celému vašemu organismu. Obecně platí, že kvalitní čokoláda by měla obsahovat co nejvyšší procento kakaa, které je vlastně měřítkem jakosti. Nemusím doufám připomínat, že konzumace čokolády ve větší míře vám může na druhou stranu například zvýšit hladinu cholesterolu v krvi :-).

Poznámka: čokoláda nezpůsobuje akné. Pokud jste někdy slyšeli o opaku – věřte, že se jedná o mýtus.

5. Sladké brambory – batáty

bataty

U nás ne-příliš častá potravina s názvem povijnice batátová obsahuje spoustu vitamínu C a vitamínu A, které zjednodušeně řečeno pomáhají vaší pokožce „rozzářit se“ a tím vám dodávají zdravý mladiství vzhled. Vitamín C obsahuje kolagen zvyšující pružnost a odolnost pokožky a vitamín A pak funguje opět jako antioxidant. Potraviny bohaté na antioxidanty lze považovat za pokrmy, které napomáhají k preventivnímu boji proti rakovině kůže.

6. Rajčata

6. Rajčata

I u rajčat jste se možná setkali s názory lidí tvrdící, že rajčata způsobují akné, ale znovu, jedná se o mýtus. Rajčata jsou dalším zdrojem antioxidantů, které v tomto případě napomáhají zlepšit ochranu pigmentu. V případě rajčat se při tepelné úpravě údajně zvyšuje množství těchto konkrétních antioxidantů, takže se neomezujte pouze na syrovou konzumaci.

7. Jogurt

7. Jogurt

Jogurty jsou bohatým zdrojem proteinů, které zpevňují vaši pleť a omezují tvorbu vrásek. Obloukem se ovšem  vyhněte ovocným jogurtům, které jsou bohaté také na cukry. Lépe uděláte, pokud si do kvalitního bílého jogurtu přimícháte čerstvé ovoce.

Jogurty s obsahem tuku 0,0000000001% jsou jednak chuťově velmi nevýrazné a jednak výživově naprosto k hov…

8. Červená paprika

8. Červená paprika

Nebo chcete-li kapie. Skvělá je vařená i syrová. Jedna kapie obsahuje více než 100% doporučené denní dávky vitamínu C. Je také bohatá na vitamín B6, karotenoidy, a další látky omlazující Vaši pleť. Paprika je nízkokalorická, jedná se tedy o skvělou potravinu, kterou byste určitě neměli vynechávat z vašeho jídelníčku.

9. Losos

losos

Losos je plný vitamínu D, jehož doménou je udržovat vaše srdce, mozek, kosti a trávicí trakt v dobré kondici. Napomáhá i proti depresím, úzkostem a funguje jako prevence proti rakovině tlustého střeva. Losos obsahuje obrovské množstvé omega 3 mastných kyselin, které pomáhají hydratovat vaši pleť, funguje protizánětlivě, redukuje vrásky i akné. Dalším plusem je i blahodárný účinek pro vaše vlasy.

10. Špenát

Špenát

Špenát sice neobsahuje tolik železa, jak jsme si ještě donedávna mysleli. Nicméně výživové hodnoty špenátu jsou nezpochybnitelně na velmi vysoké úrovni. Špenát je plný vitamínu E, železa, chlorofylu, horčíku, rostlinného proteinu, vlákniny, a dalších látek, které výrazně napomáhají zdravému vzhledu vaší pokožky. Špenát nemusíte jíst pouze jako přílohu k tučnému vepřovému s knedlíkem, ale lze z něj udělat skvělý špenátový smoothie, plný koncentrovaného zdraví.

Pokud se budete řídit tímto seznamem a pokusíte se zařadit do svého jídelníčku těchto 10 zázračných potravit pro zlepšení vaší pleti, berte v potaz i to, že je potřeba rovněž dodržovat správný pitný režim (nejlépe pitím čisté vlažné vody) a zároveň se pokuste redukovat množství konzumované soli, která naopak pro vaši pleť není prospěšná vůbec a navíc – škodí vám na více frontách.