Michael Kors

Historie společnosti Michael Kors, za kterou stojí stejnojmenný návrhář, je opravdu pestrá a popisuje zrození jedné z nejúspěšnějších módních značek na světě. Michael Kors vyrábí a prodává konfekční oblečení a luxusní doplňky v podobě kabelek.

Michael Kors vyrůstal na Long Island v New Yorku. I v dětství se věnoval modelingu, přičemž se objevil v mnoha reklamách na populární komerční produkty. Když mu bylo pět let, jeho matka se znovu provdala a nechala ho vybrat si nové křestní jméno. Vybral si tehdy jméno Michael. Příjmení Kors dostal po svém nevlastním otci, za kterého se jeho matka provdala, po úspěšném podnikateli jménem Bill Kors.

Během dospívání se Michael věnoval čtení módních časopisů a nakupování. První oblečení navrhoval a prodával doslova ze sklepa, přičemž tehdy svůj podnik pojmenoval jako Icon Butterfly.

Poté se přestěhoval do New Yorku, protože začal studovat na vysoké škole Fashion Institute of Technology. Během studia pracoval také v butiku Lothar’s. Po dvou semestrech však ze školy odešel, aby se mohl naplno věnovat práci v Lothar’s, kde navrhoval a prodával své vlastní módní kousky.

Začátky značky Michael Kors

Se svými návrhy prorazil do světa, doslova byl vystřelen na vrchol americké módy. V roce 1981 spatřila světlo světa jeho první kolekce zvaná Michael Kors Womens Collection, přičemž oblečení prodávaly úspěšné obchodní domy – Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Bergdorf Goodman, Lord and Taylors, Bloomingdale a podobně.

Svou první přehlídku měl v roce 1984 a jeho práce si všimly i mnohé celebrity. Michael se proslavil jako jeden z prvních špičkových módních návrhářů, kteří vyráběli konfekční oblečení pro ženy i muže.

Vývoj značky od 90. let

V 90. letech se společnost dostala do finančních problémů a Michael požádal o ochranu před věřiteli. Výrazně se snížil objem prodejů v mnoha obchodech, některé malé butiky skončily.

V roce 1997 se však objevila společnost LVMH, která investovala do značky Michael Kors, a tak Michael mohl zahájit produkci levnějších linek oblečení. Současně se stal návrhářem pro LVMH, která vlastnila i značku Céline v Paříži. Stal se kreativním ředitelem této francouzské značky.

V roce 2004 odešel ze společnosti Céline, aby vytvořil vlastní módní značku. V televizní show Project Runway se stal porotcem a udělal si tak velice dobrý marketing, navíc získal i uznání odborné veřejnosti. Během této doby uvedl na trh své doplňky a módní kolekce, které se prodávaly v obchodech ve Spojených státech.

„Móda je jako jídlo. Někteří lidé mají rádi sushi, jiní si zase myslí, že jsou božské hamburgery. Lidé mají rádi různé věci,“

říká Michael Kors.

Jeho kolekce se rozšířila o plavky, džíny a boty. V průběhu roku 2004 představil levnější šaty, které si v recesi vedly dobře, a přidal do produktového portfolia také parfém a kabelky. V roce 2006 otevřel svůj první maloobchod.

Podle Michaela Korse jeho úspěch tkví v tom, že navrhuje oblečení všech velikostí i v různých cenových relací. V roce 2011 se jeho společnost stala veřejnou a do roku 2014 byl miliardářem, neboť jeho akcie vzrostly o 18 procent. O rok později měla společnost Michael Kors tržby přes 4,5 miliardy dolarů.

V roce 2017 byly prodeje nízké, a proto musel zavřít více než 125 obchodů. Ve stejném roce koupil luxusní obchody s obuví Jimmy Choo za 1,2 miliardy dolarů. Později koupil i značku Versace za 2,2 miliardy a změnil název své společnosti na Capri Holdings Ltd. Doufal, že zdvojnásobí prodeje nové značky. Plánoval prodávat online, chtěl otevřít nové obchody a rozšířit Versace do Asie.

Společnost Capri Holdings Ltd., která vlastní společnosti Michael Kors, Jimmy Choo a Versace, má 455 obchodů ve Spojených státech a 355 obchodů v Evropě, na Středním východě a v Africe. V současné době je největším aktivem značka Versace.

Zdroj: Wikipedia.org, Michaelkors.com, Biography.com, Fashionintime.org