Před pár týdny na pařížském týdnu představila módní značka The Row svou kolekci podzim-zima 2024/2025. Módní značka je známá svým jedinečným nadčasovým stylem, který se ne vždy setkává s pozitivními ohlasy. Ovšem tentokrát značka vyvolala pozdvižení, které se dotklo mnoha novinářů a redaktorů módy – zákaz pořizování záznamů z módní přehlídky. Co bylo důvodem?
The Row a její zakladatelky sestry Olsenovy
Sesterské duo Ashley a Mary-Kate Olsen vám nemusíme představovat. Tyto úspěšné herečky ukončily v roce 2004 svou hereckou kariéru, která se věnovaly od ranného dětství. V roce 2006 se rozhodly naplno věnovat módě, která byla jejich největší vášní. Založily si svou módní značku The Row, která měla základy v jejich bohémském stylu. Málokdo věřil, že se dostanou na vrchol luxusních módních značek. Nejen, že nyní patří k nejúspěšnějším módním značkám, svou jedinečností jsou si sestry moc dobře vědomy. O čemž svědčí i zákaz mobilních telefonů na jejich poslední módní přehlídce. S tímto trendem by rády pokračovaly i nadále. Po celém světě se mezi redaktory módy roznesla otázka, zda je jejich rozhodnutí vrcholem tichého luxusu?
Možná inspirace značkou Balenciaga
Kdo viděl nejnovější film o Cristóbalu Balenciagovi, tak má jistě v paměti, že jeden z nejúspěšnějších módních návrhářů haute couture musel během své kariéry bojovat s padělky jeho tvorby, které se vyráběly na základě skic a návrhů novinářů, kteří se zúčastnili jeho módních přehlídek. Aby se nezačaly padělky šířit dříve, než bude kolekce uvedena a představena prodejcům, zakázal společně s Hubertem de Givenchy přítomnost tisku na svých módních přehlídkách. Nechaly se snad sestry Olsenovy inspirovat rozhodnutím Balenciagy?
Módní značka The Row zažívá úspěšné roky. Módní kousky této jedinečné značky jsou stále více oblíbené u celebrit jako třeba Jennifer Lawrence nebo zpěvák Harry Styles. Fotografie ze svých módních přehlídek, které šíří sami influenceři a novináři, tak v rámci propagace nemají tolik zapotřebí. Některých se jejich rozhodnutí o zákazu pořizování fotografií dotklo a sestry Olsenovy se setkaly s nepochopením. Objevily se ale i názory, že je toto rozhodnutí důkaz skutečného luxusu. Uvidíme do budoucna, jestli značku The Row budou následovat i další módní značky. Už jen to, že si lidé mohou módní přehlídku užít naplno bez mávání telefonem před obličejem, je v dnešní době zajímavá inspirace.
Zdroj: people.com/mary-kate-ashley-olsen-the-row-paris-fashion-week-no-phone-policy-everything-to-know-8601623