Orsay
Zakladatel značky |
Daniel Raab |
Země původu |
Německo |
Sídlo společnosti |
Willstätt, Německo |
Rok založení |
1975 |
Sociální sítě |
|
Módní značka Orsay, pocházející z Německa, spatřilo světlo světa v roce 1975. Od té doby ušla pěknu řádku mílových kroků, aby pronikla na 26 světových módních trhů. Už když se poprvé v roce 1998 objevila značka Orsay v Plzni, byla zjevením. Butik v růžovém koloritu nabízel stejně roztomilé kousky oblečení. Něžné, elegantní, vybraly si zde ale všechny věkové kategorie žen.
Orsay: nabídka a styl značky
Jak charakterizovat nabídku této značky? Romantika a elegance. Takové styly odráží. Můžete zde narazit na volánovou halenku, nabíranou blůzku s potiskem květnaté louky, stejně tak zde pořídíte minimalistické kousky v decentních barvách.
Na jednom štendru si vyberete něžnou košili z jemného hedvábí, o kousek dál vám padne do oka motorkářská kožená bunda. Orsay nabízí hravé kousky i basic módu. Naopak na co nenarazíte jsou sportovní linie a funkční oblečení.
Značka akcentuje módní trendy, i když si stále zachovává punc brandu, který se nese právě na vlně romantiky. Reaguje ovšem na barvy, které jsou v kurzu. Pokud hledáte jednobarevné, univerzální kousky, naleznete je zde. Je v módě modrá? V Orsay vám vyskládají na ramínka blankytnou, námořnickou modř, tyrkysovou i odstín safíru.
Stejně něžné jsou i kabelky nebo doplňky v podobě šperků, šátků, čepic či šál. Ženskost je zde na prvním místě, i když je pravda, že typicky slovanské postavy s křivkami zde mohou mít trošku problém nakupovat. Vstup do obchodu jim ale zapovězen není, i pro ně se leccos najde.
Historie značky Orsay
Módní značka má kořeny v Německu, kde vzniká v roce 1975. Skoro po 20 let v této zemi i zůstává, v roce 1993 ale expanduje do zahraničí. Zkouší štěstí v rovněž německy mluvící zemi, Rakousku. Chytne se, proto o pět let později míří na trhy středu a východu Evropy. Jak jsme zmínili, v roce 1998 se otevře její butik v Plzni, zanedlouho je růžové království objeveno i v metropoli, v letňanském obchodním centru.
Z původních 220 zaměstnanců značky jsou po 30 letech existence najednou 4000 pracovníků ve více jak 400 obchodech v Evropě. Pozitivně barevný butik nadchne i turistky, které si žádají obchod v jejich domovině, proto se v roce 2006 otevírá pobočka v Rusku, o rok později v Turecku, v roce 2009 v Číně.
Dnes po celém světě narazíte na 600 butiků ve 26 zemích světa, které stojí samostatně na věhlasných nákupních třídách nebo v obchodních centrech. Jde o ryze dámský brand, takže nepřekvapí, že 96 % zaměstnanců společnosti jsou právě ženy.
Orsay a slevy
Orsay patří k fast fashion módním značkám podobně jako H&M, ZARA, C&A, Reserved nebo Primark, jejichž rychloobrátková móda je z velké části spojena s velkými a častými slevami. Máte-li rádi velké slevové akce, určitě vás Orsay nezklame. Orsay navíc nabízí členství ve svém Orsay klubu, díky čemuž můžete dosáhnout na ještě atraktivnější slevové akce.
Orsay klub
Členství v Orsay klubu je zcela zdarma. Při objednávkách na Orsay e-shopu je možné přihodit Orsay klub kartu do košíku, čímž stvrdíte své členství. Podobně se lze stát členem také v klasických kamenných prodejnách. Členství v Orsay klubu má několik výhod. Jsou to exkluzivní slevy a akce, které pro běžné zákazníky nejsou k dispozici, dále se můžete těšit na speciální narozeninová překvapení (Orsay slevový kód jen pro vás) a také oblíbená možnost sbírat body. Za 1 korunu nákupu získáte 4 Orsay body. Pokud nasbíráte 12000 Orsay bodů, můžete si uplatnit slevu 120 Kč v e-shopu či v kamenné prodejně. Slevu 120 Kč si lze také vyzvednout jako slevový kupón, jenž můžete komukoliv darovat.
Více informací o Orsay klubu najdete na webu: https://www.orsay.com/cs-cz/myclub
Orsay a udržitelnost
Stejně jako většina módní světa i značka Orsay v dnešní době řeší více než kdy předtím otázku udržitelnosti. Udržitelná móda hýbe v posledních letech celou konzumní společností. V dnešní době již 40 % použité bavlny k výrobě oblečení se značkou Orsay pochází buď z recyklovaného oblečení nebo z tzv. „lepší bavlny“ zvané „Better Cotton BCI„.
Značka Orsay je totiž členem iniciativy BCI, která si klade za cíl podporovat lokální pěstitele bavlny, kteří mnohdy nejsou férově ohodnocováni za svou práci. Zároveň často dochází i k neekologickému pěstování, což se iniciativa BCI snaží také vymýtit. Značka se dle oficiálního webu zavázala do roku 2022 používat tyto moderní a udržitelné koncepce pro 100 % své produkce.