Desigual

Příběh značky Desigual

Desigual je katalánská oděvní značka se sídlem firmy v Barceloně. Desigual znamená španělsky nerovný, nestejný, nerovnoměrný, což úzce souvisí s unikátními designy, barevnými patchworky, zajímavými potisky, graffiti uměním, asymetrií a jasnými barvami.

Desigual byl založený v roce 1984 švýcarským podnikatelem Thomasem Meyerem na ostrově Ibiza. Od roku 2002 do prosince 2013 oděvní kolos řídil Manel Adell a momentálně je ředitelem Manel Jadraque.

Módní španělská značka prodává dámské, pánské i dětské oblečení, dámské boty, doplňky, bytový textil. Během let 2002 – 2009 byl její růst 60 % a roční obrat 250 milionů EUR. V roce 2010 měl Desigual obrat 440 milionů EUR, v roce 2011 činil obrat 560 milionů EUR. V roce 2011 ve firmě pracovalo 2 900 pracovníků 72 národností. Od roku 2020 se pyšní více než 500 obchody a franšízovými pobočkami v téměř 100 zemích světa.

Koncept firmy, propagace, spolupráce

Poselstí značky Desigual je hravost, pozitivita a zkrátka vše, co odráží španělský temperament. Firma si zakládá na filozofii, jenž propaguje toleranci, zábavu a odhodlání. Své vize upevňuje na propagačních akcích „Entra desnudo, sal vestido“ (Vstupte nahý, oblečte se). Kampaň, která proběhla v roce 2011, byla natolik úspěšná, že se podobná opakovala ve stejném roce také v Londýně, Stockholmu, Berlíně, Madridu, New Yorku, Praze.

V roce 2012 byla kampaň uspořádána v Madridu, Lyonu a Seville. V následujícím roce byla marketingová akce navržena rovněž v Milánu a Turínu. To vše pod vedením designérského týmu, který je složen z 25 návrhářů. Vytvořená kolekce pojímá více než 1000 položek (oblečení, doplňků).

V roce 2011 spojila společnost síly s francouzským designérem Christianem Lacroixem. V červnu stejného roku došlo k celosvětovému partnerství se společností Cirque du Soleil, jejíž cílem bylo vytvořit jedinečnou kolekci oblečení Desigual inspired by Cirque du Soleil. Oděvy uchvátí až cirkusovými motivy a pestrými variancemi.

Desigual spolupracoval i s Disneyem, jedná se o kolekci inspirovanou proslulou Meyerovou džínovou bundou, kterou vytvořil Thomas Meyer v 80. letech z kousků džínoviny a doplnil ji koženými ozdobami.

Produkty Desigual jsou k dostání ve vlastních maloobchodech a internetových prodejnách. Ve Velké Británii je partnerem Belle Divino.

Logo

Prvním logem oděvů bylo jen slovo Desigual natištěné jako razítkem. V roce 1986 navrhl ilustrátor Peret nové logo s obnaženým mužem a ženou a nápisy Desigual. Postupem času prošlo logo dalšími proměnami až se v roce 2019 dostalo do dnešní obrácené podoby. Logo je založeno na změně pohledu oblékání a Desigual skvěle vystihuje.

Slogany

První slogan společnosti byl „No es lo mismo“ (To není stejné/totéž). K dalším známým sloganům patří Real Life, Magic Stories, Luxury Feelings, Wow, La Vida es Chula a Forward.

Úspěchy

I přes všechny kontroverze a spory je Desigual úspěšnou módní ikonou, která má bohatou mezinárodní přítomnost (více než 100 zemí světa). Dámské, pánské a dětské kolekce, doplňky, obuv a bytový textil Desigual je originální a nezaměnitelný. Zákazníkům je k dispozici na 11 000 obchodních míst a prodá se na 30 milionů modelů oblečení ročně.