Švédská oděvní společnost H&M se rozhodla uzavřít 170 kamenných poboček. Důvodem k tomuto kroku jsou neuspokojivé obchodní výsledky za druhý kvartál roku 2020, při kterém došlo k propadu tržeb o 50 % oproti prvnímu kvartálu letošního roku.

Kvůli globální koronavirové krizi došlo k dočasnému uzavření drtivé většiny kamenných obchodů této značky po celém světě. Během dubna bylo kompletně uzavřeno 80 % všech H&M obchodů. Masivní restriktivní opatření, ke kterým se uchýlily jednotlivé země, pak stála za propadem zisku H&M Group za letošní rok o 24 % a mezi Q1 a Q2 o více než 50 %, jak uvádí oficiální zpráva.

Dle H&M je aktuální směřování značky jasný – soustředit se na online prodej prostřednictvím H&M e-shopu, který je mimo jiné velmi oblíbený i v Česku. Koneckonců ani koronavirová krize lidem nevzala chuť nakupovat módu online, H&M totiž eviduje více než 30% nárůst prodejů prostřednictvím H&M e-shopu v inkriminovaném období mezi Q2 a Q1. Čísla ovšem nejsou taková, aby “zachránila” celý koncern. I proto se značka bude chtít do budoucna více soustředit na online prodej na úkor “klasického” prodeje v kamenných obchodech.

„Pandemie koronaviru zcela jasně změnila chování našich zákazníků. V budoucnu očekáváme výrazné posílení online segmentu, proto i značka H&M bude svá úsilí věnovat digitalizaci módního byznysu.“

– uvedla CEO skupiny H&M Helena Helmersson.

Rozhodnutí značky H&M soustředit se po koronakrizi více na online prodej však není v módním světě ojedinělé. Skupina Inditex, která stojí za značkou ZARA, oznámila plánované uzavření dokonce 1000 až 1200 obchodů po celém světě a to do konce roku 2022, jak uvedl server Businessinsider.com.

Zda se H&M či ZARA uchýlí k uzavření i českých kamenných poboček zatím není jasné.

Spousta lidí si po koronakrizi navykne nakupovat online a do kamenných obchodů se budou vracet jen zřídka a pomalu, soudí největší světoví hráči módního byznysu.

Foto: Shutterstock.com.

Načítání...

Diskuze